Meester
Gunnar
Oudshoorn

Ik ben in 2007 privaatrechtelijk afgestudeerd aan de Universiteit van Utrecht en in datzelfde jaar beëdigd als advocaat. Na eerst bij een groot regionaal advocatenkantoor te hebben gewerkt, ben ik in 2009 begonnen bij Corbeek Frijns Advocaten. 
 
In 2014 heb ik aan de Erasmus Universiteit de Post Academische Leergang Arbeidsrecht (PALA) behaald.
 
Lid van:
VAAN, Vereniging Arbeidsrecht Advocaten Nederland (www.vaan-arbeidsrecht.nl
VAARA, Vereniging Arbeidsrecht Advocaten Oost-Nederland (www.vaara.nl
VSR, Vereniging voor Sport en Recht (www.sport-en-recht.nl)
 
Gunnar Oudshoorn heeft in het rechtsgebiedenregister van de Nederlandse orde van advocaten de volgende hoofd- (en sub) rechtsgebieden geregistreerd:
- Arbeidsrecht
Op grond van deze registratie is hij verplicht elk kalenderjaar volgens de normen van de Nederlandse orde van advocaten tien opleidingspunten te behalen op ieder geregistreerd hoofdrechtsgebied.
+31 (0) 6 3479 9913
LinkedIn

Het recht past goed bij mijn persoonlijkheid: ik help graag mensen, denk vaak gelijk te hebben en ben rap van de tong. Discussiëren vond ik als tiener al prachtig. Ik denk wel dat ik met recht de juiste keuze heb gemaakt. Ik koos voor het civiel recht omdat het voor mijn gevoel ingewikkeld is en ik uit het oplossen van die puzzel veel voldoening haal. Het arbeidsrecht biedt daarbij nog een extra dimensie en dat is de ongelijkheid tussen een werknemer en werkgever; dat maakt de puzzel nog interessanter.

Mensen helpen
Ik houd er echt van om te werken. En dat zit vooral in één aspect: dat ik mensen kan helpen met iets dat ik kan. Ik vind het 'managen van verwachtingen' heel belangrijk. Zonder arrogant te zijn, denk ik dat ik over het algemeen redelijk kan inschatten wat het oordeel van de rechter zal zijn in de voorliggende kwestie, hoewel het altijd spannend blijft als het vonnis op de mat valt. Met een juiste inschatting vooraf kan de cliënt verder. Als ik een negatief oordeel verwacht, kan ik met een cliënt maatregelen nemen waarmee we daarop vooruitlopen. Zodat hij verder kan. Dat is dan de winst.

‘Juridisch opvoeden’
Vaste klanten probeer ik een beetje ‘juridisch op te voeden’. Zodat ze zelf weten wat handig en onhandig is en ze op tijd bellen als ze ergens tegenaan dreigen te lopen. Voor advocaten zelf is er altijd bij te leren. Nu weer door de nieuwe Wet Werk en Zekerheid (WWZ) die nog weinig jurisprudentie kent. Dat levert onzekerheid op, maar biedt ook ruimte en dus kansen. Ik vind het intrigerend om die ruimte te verkennen en de geboden kansen te pakken.

Begrijpelijk Nederlands
Ik zie mezelf als een open persoon, toegankelijk, rustig en sociaal. Ik hoop dat cliënten ons vooral zien als kundig en betrokken. We zijn hardwerkende advocaten, met een no-nonsense instelling, die iedere cliënt adviseren in voor hem begrijpelijk Nederlands. Eigenlijk willen we iedereen gewoon zo goed mogelijk helpen.